I'm Shaklee Independent Distributor 1083120

Call/SMS/Whatsapp 019-3399554

Tuesday, May 10, 2011

Kena Tipu

Saya paling benci kena tipu dan selalu berhati-hati dari kena tipu tp bila bab nak dapatkan zuriat ni saya macam tak berkira sangat..hari ni saya dpt tahu tukang urut yg urut saya tu penipu..saya terbaca dlm satu forum tentang Pusat Rawatan yg urut saya ni yg terletak di Puchong. Maaflah saya tak dpt nak sebutkan nama Pusat Rawatan & org yg urut saya tu bkn krn saya takut tp saya sedang mengumpul maklumat & bukti kalau betul lah apa yg forum tu ckp pasal pusat rawatan tu, saya tak akan teragak2 bersuara & ambil tindakan!

Saya geram dgn sesetengah pihak yg cuba mengambil kesempatan atas org yg memerlukan & terdesak nak sesuatu mcm saya nie..sungguh tak bermoral org mcm nie...pd kami yg mcm ni pun nak amik kesempatan ke?? dah la org2 mcm kami ni selalu stress, byk fikir dan selalu murung pasal nak dpt anak..mereka tambah lg tekanan..aduhh..

Ceritanya mcm ni, bln Feb 2011 yg lepas saya mencari maklumat psl tukang urut yg boleh membantu proses mendapatkan zuriat..cari punya cari konon nak cari yg dekat..jumpalah 1 website nie..kebetulan kwn saya penah cerita yg ada sorang 'kakak' ni dia buat minyak pelbagai guna..boleh hilangkan kegatalan la..sakit2 sendi la..utk batu karang la..alahan la..& mcm2 lg..pelik kan coz 1 minyak boleh 'cure' kan mcm2 penyakit! so pendekkan cerita saya cari info pasal minyak ni kat internet dan kebetulan pusat rawatan ni pun boleh ubatkan mcm2 jenis penyakit antaranya rawatan utk mendapatkan zuriat.

pd mulanya saya mcm tak percaya..tp mcm yg saya ckp td..kalau pasal nak dpt anak apa pun saya sanggup..berbalik pd cerita saya td, saya terus call kakak tu..(no tel dinyatakan dlm website tu) kakak tu mmg peramah habis! mula2 dia tanya dah berapa lama kawin..(standard arr) bila saya cerita punya cerita terus dia suruh dtg..antara dialog dia yg plg saya ingat "sebenarnya utk bulan ni akak dah penuh..tp disebabkan kesian kat adik (kononya la..) akak tolong jugak la..adik dtg la kat pejabat akak ari minggu ni kat bla..bla..bla.." bodohnya saya kenapa x tanya ari minggu pun bukak ke? tp pasal excited punya pasal terus saya setuju..

saya pergi sorang2 jer...(biasanya kalau bab2 rawatan nak dpt zuriat ni, saya pegi sorang..tanpa ditemani suami coz lebih senang tambah pulak suami asyik bz ngan keje jer :() sampai2 jer kat opis pusat rawatan tu saya pelik coz pusat rawatan tu mcm muram sgt! saya sorang je masa tu..dlm hati saya ckp maybe sebab ari minggu kot..saya tawakal jer..niat saya nak berubat..kalau apa2 berlaku pd saya hari tu saya berserah pd Allah jer...

So, sessi 'briefing' ngan kakak tu pun bermula..dia bg tau sekian2 bayaran yg saya kena bayar before rawatan bermula..saya ulang blk, BEFORE rawatan bermula...sekali lg saya pelik takkan saya nak kena bayar?? result pun tak tau lg....tp okla anak punya pasal saya setuju..bodohnya saya :( lepas jelaskan bayaran utk rawatan yg belum start tu saya disuruh baring dlm sebuah bilik yg boleh tahan gak hapaknya...entah dah berapa org la mangsa kakak ni agaknya..sebelum urut tu dia suruh saya mengucap sebelum disuruh tutup mata (omg it's all coming back to me now..teringat saya keadaan saya masa tu) kakak tu pun start urut saya bermula dr bawah pusat (xsampai pun kat bawah tut :) sampai la ke sekitar peha, perut & lengan saya..

sekejap je dia urut..dlm 25min mcm tu..pastu dia suruh dtg lg minggu depan or bila2 saya free..
lupa saya nak bg tau..dia mtk payment in advance coz katanya next rawatan nanti saya x perlu bayar lg selama 4 bulan! saya sempat tanya what if saya x pregnant gak dlm masa 4 bulan tu? dia ckp dia x kan kenakan bayaran lg lps tu..kot iye? dia siap buat target yg saya akan pregnant bulan 8 kalau urut secara konsisten...confidentnya dia..semua tu kan kerja tuhan..perasaan saya masa tu excited sgt..kalau la betul apa yg kakak tu ckp...alangkah bahagianya saya..

sebenarnya dr mula saya buat rawatan (bln feb 2011) sampai skrg Mei 2011 baru 3x saya urut ngan dia..mmg susah nak jumpa kakak ni..everytime nak jumpa ada je alasan yg dia bg..selalunya dia bg alasan yg dia ada kelas..kononya dia belajar lg dlm bidang rawatan alternatif kat salah sebuah local 'U' yg quit famous gak kat m'sia nie..(ini pun saya akan siasat..betul ke course yg dia ambil tu wujud?)

saya baru plan nak pegi urut minggu nie..tiba2 dpt tau dia menipu pulak..rupa2 nya dah ramai yg kena tipu ngan dia nie..dia penah cerita kat saya yg ada org cuba nak memburuk2kan nama dia..& dia ckp dia x kisah ape org nak kata..dia ckp org tu akan dpt balasan 1 hr nanti & kalau org tu dpt anak nanti anak org tu x boleh berjalan & finally akan mtk tolong kat dia gak akhirnya...alamak! bohong la kalau saya x cuak...thats y saya nak kumpul bukti dulu sebelum ambil tindakan yg sepatutnya...

Saya berharap agar rakan2 yg senasib dgn saya jgn la mudah sgt percaya dgn janji2 manis & harapan palsu org2 yg nak ambil kesempatan keatas org mcm kita nie..diaorg tahu kita sgt terdesak & terlalu berharap...kalau nak berurut pun make sure tanya org yg pernah pergi & ada pengalaman..or buat research before decide...lps ni saya akan lebih berhati2..

Sekian..

1 comment:

  1. Biar bonar nie...ishh ade gak ke orang macam nie..Lain kali ko hati2 tau.Ajak la hubby pi sekali.

    ReplyDelete